Om Diamond Logos lære

Af Faisal Muqaddam (oversat af Henrik Rud Pedersen)

(Originaltekst kan læses HER)

Diamanten: Diamanten har kapacitet til præcision og nøjagtighed
Logos: er ordet, det originale ord. Det der bringer udtryk og artikulation
Lære:
refererer til vores forståelse af ​​psykologiske mønstre, der blokerer for vores evne til at genoprette vores forbindelse med essensen

Disse læresætninger er den guddommelige artikulering, der manifesterer sig i diamantens domæne, hvilket gør at denne lære er kommunikerbar i verdslig forstand (red. forståelig for os mennesker).

Meget af den spirituelle (red. rejse) er ikke blevet kommunikeret. Diamond Logos artikulerer (red. udtrykker) det den højere vejledning og gunst udtrykker om eksistensens mysterier … for at lade dem blive kendt, set og følt.

Diamond Logos Lære er en specifik proces til at genvinde vores ‘ægte selv’, vores ‘væren’. Når vi bevidst kultiverer de nødvendige færdigheder til at skelne mellem vores falske personlighed, ego-identitet og essentielle natur (sande selv), vil vi via denne proces lære at genkende og legemliggøre vores dyrebare natur og dens mange manifestationer.

Vi lever i en meget dyrebar, rig virkelighed, og vi er meget smukke magiske væsener, men vi ved hverken hvem vi er eller kender det kongerige, vi lever i. Vi er i en form for søvn og der lever vi gennem koncepter og trossystemer, der ikke tillader os at opfatte, hvem vi er, og den virkelighed, vi lever i.

Dette arbejde (red. Diamond Logos) handler om forsigtigt at fjerne disse slør og barrierer, opleve rigdommen i det, vi er, og kontakte det rige, vi er i. Jo mere vi opdager det, jo mere kan vi leve et liv, der følger med virkeligheden snarere end et liv, der kolliderer med den.

Det er den primære frelse for menneskeheden er at komme ud af lidelsens domæne. Arbejdet (red. Diamond Logos) tilbyder healing for lidelser (red. smerte i livet) vi har. Vores lidelser skyldes, at vi har mistet vejen til den, vi er, og til denne virkelighed.

I nærvær giver de forskellige tilstande og substanser i vores essentielle natur – essens – døråbninger til indsigt i og opløsning af vores ubevidste mønstre og de begrænsede trossystemer, der adskiller os fra vores helhed. Ved at omfavne sandhed uden fordomme er vi i overensstemmelse med ‘helheden’ og så får vi gavn af den overflod af skønhed og rigdom, som universet (uni-vers / logos) har at byde på.

Dette arbejde bringer kapacitet til objektivitet frem i os alle , bringer søgen efter sandhed og forståelse frem, og åbner for kontakt til vores indre guide. Ved at bringe vores objektive bevidsthed frem gør det det muligt for os, at kultivere forståelse, klarhed, vejledning og kapacitet til integration og medfølelse med os selv og andre.

Det (red. Diamond Logos arbejdet) er baseret på objektiv bevidsthed, hvilket betyder at lade alt ske, uden at være så meget involveret i, eller identificeret med det.

I starten kan den studerende ikke undgå at identificere sig med alt det, der er. I begyndelsen er det godt at føle og identificere sig med en følelse af et selv og identificere sig med en vis følelse af aktivering, men det kan få en fanget i at identificere sig med alt hvad der er, uanset hvad der er.

På det tidspunkt, hvor en studerende begynder at komme ind i Diamond Logos-lære, begynder en højere bevidsthed at udvikle sig. En bevidsthed som er stærk og ekspansiv nok til at give emotioner mulighed for at være der, uden at de er den vigtigste ting. De fysiske fornemmelser kan være der. Så mange elementer kan åbne sig i den nøjagtige, præcise og integrerende bevidsthed. Nogle gange er det nødvendigt at give det et udtryk, men nogle gange handler det bare om at lade det udfolde sig, være vidne til hvad der er uden at blande sig.

Det er ofte, at det der åbner sig under processering af “issues” (red. blokeringer) , er en tomhed eller ‘hul’, der, når det er fuldt ud erfaret, er fyldt med en essentiel tilstand – som bringer med sig en løsning, via et præcist kort af forståelse.

Med hensyn til metode så bruger vi forskellige teknikker. Vi bruger gamle og moderne teknikker, såsom meditation, yoga, sang, zikr, sufi, buddhist og forskellige typer kropsarbejde. Metodikken varierer med forskellige lærere. Nogle lærere har flere færdigheder i kropsarbejde, andre i psykologisk arbejde, så færdighederne er hver enkeltes gave. Nogle mennesker kan arbejde med kroppen, som på mirakuløst vis kan låse essensen op. Andre taler, og den samme åbning sker. Der er så mange skoler, og de er alle gyldige, men mange stopper med at gå ned i det væsentlige domæne, og de kender ikke det væsentlige kort (red. det essentielle domæne).

Dette arbejde frembragte det essentielle “landkort”, et kort der viser sjælens topografi, essensen og det “landkort” kan forstås og opleves. Arbejdet handler om oplevelsesbaseret forståelse. Teknikkerne er uendelige. Vi udfører arbejdet i private omgivelser, i gruppeindstillinger, i et sikkert miljø, så personen føler sig trygge nok til at opleve deres essens, og så kan de langsomt tage den med sig ud i verden.


Vores bidrag til verden er at bringe bevidsthed og bevidste mennesker til verden for at hjælpe med at transformere den forvirring, der er. Som ethvert åndeligt arbejde, at bringe oplysning til verden og leve den oplysning. Denne vej handler om oplysning, ikke kun om at realisere oplysning, men også om at aktualisere den, som er den vanskelige del. At indse dvs. reaslisere oplysning er meget lettere end at aktuelisere den.

Min forståelse (red. Faisals) er, at der er tre domæner. De mest omtalte er det verdslige domæne (hvor personligheden og egoet findes) og det oplyste domæne (der omtales som det absolutte). Mellem disse to domæner er der så meget der omgås og eller trædes henover.

Så for det meste handlede det (red. tidligere) om at give slip på det verdslige domæne og gå til det absolutte og derefter vende tilbage fra det absolutte til det verdslige domæne. Under tilbagevenden begynder man at kultivere mange essentielle tilstande. I vores arbejde fandt vi, at vi virkelig ikke behøver at foretage springet fra det verdslige til det absolutte. Det væsentlige domæne, mellemstadiet mellem de to, blev åbent og tilgængeligt, og de vigtigste vartegn derinde blev mere tilgængelige.

Og ikke kun det… vi fandt også, at der er et essentielt selv i midten af ​​det, den individualiserede sjæl, der kan være i verden og i essensen og i det absolutte. Det har friheden til at være i enhver af ​​dem (red. De tre domæner). Det for mig er toppunktet af ​​denne rejse.

Dalai Lama har sagt, at oplysning er en meget individualiseret proces. Når Karmapa bliver oplyst, bliver han mere Karmapa, han bliver ikke bare absolut. Dette er anderledes end tanken om, at (red. vi som) en dråbe vand opløses tilbage i havet.

Grænserne opløses, vi erkender, at vi er ren bevidsthed, men også at vi fortsætter med at eksistere som unikke entiteter, der kan udvikle sig som unikke sjæle, og som kan blive mere og mere oplyste og mere og mere i stand til at se og forbinde hele billedet.

Vi har indset, at den tydelige del af os er forbundet med den skjulte del. De er alle sammen relaterede. Det er ikke, at den tydelige del er illusion og den skjulte del er reel, de er alle virkelige, en virkelighed, en holistisk smuk virkelighed, alle sammen relaterede. Når vi fragmenterer dette, lider vi. Når vi holder os til det tydelige og glemmer det skjulte, lider vi. Når vi kun går til det mystiske, åndelige og ikke deltager i livet, lider vi.

Det for mig er æren i af ​​hvad mennesket er. Vi er dem, der forbinder hele denne totalitet sammen.
Dette er, hvad jeg vil undervise i og opmuntre til. Jeg vil ikke bare undervise i denne rejse, det generelle landkort, men jeg vil også støtte hver sjæl i at finde sin egen unikhed i eksistensen. Dens eget ståsted, sin egen lykke, sine egne gaver, som den sjæl kom For at dele.”

Uddrag taget fra et interview med Faisal i Tyskland, juli 2000.